وقتی وبسایت خود را ساختید، احتمالاً آن را با در نظر گرفتن کاربران خود ایجاد کردهاید و سعی کردهاید پیدا کردن و کاوش محتوای خود را برای آنها آسان کنید. یکی از این کاربران، موتور جستجو است که به افراد کمک میکند محتوای شما را کشف کنند. سئو، مخفف بهینهسازی موتور جستجو، در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای شما و کمک به کاربران برای یافتن سایت شما و تصمیمگیری در مورد اینکه آیا باید از طریق موتور جستجو از سایت شما بازدید کنند یا خیر، میباشد.
اصول اولیه جستجو، مهمترین عناصری را که وبسایت شما را برای نمایش در جستجوی گوگل واجد شرایط میکند، تشریح میکند. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که هیچ سایت خاصی به فهرست گوگل اضافه شود، سایتهایی که از اصول اولیه جستجو پیروی میکنند، احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند . سئو در مورد برداشتن قدم بعدی و تلاش برای بهبود حضور سایت شما در جستجو است . این راهنما شما را با برخی از رایجترین و مؤثرترین بهبودهایی که میتوانید در سایت خود انجام دهید، آشنا میکند.
هیچ رازی در اینجا وجود ندارد که به طور خودکار سایت شما را در رتبه اول گوگل قرار دهد (متاسفم!). در واقع، برخی از این پیشنهادات ممکن است حتی برای کسب و کار شما صدق نکنند، اما پیروی از بهترین شیوهها، امیدواریم خزیدن، فهرستبندی و درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو (نه فقط گوگل) آسانتر کند.
جستجوی گوگل چگونه کار میکند؟
گوگل یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که از برنامههایی به نام خزندهها برای کاوش مداوم وب و جستجوی صفحات برای افزودن به فهرست خود استفاده میکند. معمولاً نیازی نیست کاری انجام دهید جز اینکه سایت خود را در وب منتشر کنید. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق سایتهای فهرست شده در نتایج ما، همزمان با خزیدن ما در وب، به طور خودکار پیدا و اضافه میشوند. اگر مشتاق اطلاعات بیشتر هستید، ما مستنداتی در مورد نحوه کشف، خزیدن و ارائه صفحات وب توسط گوگل داریم .
چه مدت طول میکشد تا تأثیر آن را در نتایج جستجو ببینم؟
هر تغییری که ایجاد میکنید، مدتی طول میکشد تا از طرف گوگل منعکس شود. برخی از تغییرات ممکن است در عرض چند ساعت اعمال شوند، برخی دیگر ممکن است چندین ماه طول بکشد. به طور کلی، احتمالاً میخواهید چند هفته صبر کنید تا ارزیابی کنید که آیا کار شما اثرات مفیدی در نتایج جستجوی گوگل داشته است یا خیر. به خاطر داشته باشید که همه تغییراتی که در وبسایت خود ایجاد میکنید، منجر به تأثیر قابل توجه در نتایج جستجو نمیشوند. اگر از نتایج خود راضی نیستید و استراتژیهای تجاری شما اجازه میدهد، سعی کنید تغییرات را تکرار کنید و ببینید که آیا تفاوتی ایجاد میکنند یا خیر.
به گوگل کمک کنید تا محتوای شما را پیدا کند
قبل از اینکه واقعاً هر کاری که در این بخش ذکر شده است را انجام دهید، بررسی کنید که آیا گوگل قبلاً محتوای شما را پیدا کرده است یا خیر (شاید نیازی به انجام کاری نباشد!). سعی کنید با استفاده از … در گوگل سایت خود را جستجو کنید site: search operator
. اگر نتایجی را مشاهده کردید که به سایت شما اشاره میکنند، در فهرست هستید. به عنوان مثال، جستجوی … این نتایج راsite:wikipedia.org
برمیگرداند . اگر سایت خود را نمیبینید، الزامات فنی را بررسی کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مانع فنی مانع نمایش سایت شما در جستجوی گوگل نمیشود و سپس به اینجا برگردید.
گوگل در درجه اول صفحات را از طریق لینکهایی از صفحات دیگری که قبلاً بررسی کرده است، پیدا میکند. در بسیاری از موارد، اینها وبسایتهای دیگری هستند که به صفحات شما لینک میدهند. لینک دادن سایتهای دیگر به شما چیزی است که به طور طبیعی در طول زمان اتفاق میافتد، و شما همچنین میتوانید با تبلیغ سایت خود، افراد را به کشف محتوای خود تشویق کنید. افراد را به کشف محتوای خود تشویق کنید .
اگر کمی با چالشهای فنی مشکلی ندارید، میتوانید یک نقشه سایت (sitemap) نیز ارسال کنید – که فایلی است که شامل تمام URLهای سایت شما که برایتان مهم هستند، میشود. برخی از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) حتی ممکن است این کار را به طور خودکار برای شما انجام دهند. با این حال، این کار الزامی نیست و ابتدا باید روی این تمرکز کنید که مطمئن شوید افراد از سایت شما مطلع هستند .
بررسی کنید که آیا گوگل میتواند صفحه شما را همانطور که یک کاربر میبیند، ببیند یا خیر
وقتی گوگل صفحهای را میخزد، در حالت ایدهآل باید آن صفحه را همانطور که یک کاربر معمولی میبیند، ببیند . برای این منظور، گوگل باید بتواند به همان منابعی که مرورگر کاربر به آن دسترسی دارد، دسترسی داشته باشد. اگر سایت شما اجزای مهمی را که وبسایت شما را تشکیل میدهند (مانند CSS و جاوا اسکریپت) پنهان میکند، ) پنهان کرده باشد، ممکن است گوگل نتواند صفحات شما را درک کند، به این معنی که ممکن است در نتایج جستجو نمایش داده نشوند یا برای عبارات مورد نظر شما رتبه خوبی کسب نکنند.
اگر صفحات شما بسته به موقعیت مکانی فیزیکی کاربر، اطلاعات متفاوتی دارند، مطمئن شوید که از اطلاعاتی که گوگل از موقعیت مکانی خزنده خود، که عموماً ایالات متحده است، میبیند، راضی هستید.
برای بررسی اینکه گوگل چگونه صفحه شما را میبیند، از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو استفاده کنید .
نمیخواهید صفحهای در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید؟
ممکن است برای شما مهم باشد که از نمایش کل سایت یا بخشهایی از آن در نتایج جستجو جلوگیری کنید. به عنوان مثال، ممکن است نخواهید پستهای شما در مورد مدل موی جدید و خجالتآورتان در نتایج جستجو نمایش داده شوند. گوگل از روشهای مختلفی پشتیبانی میکند که به شما امکان میدهد از خزیدن و ایندکس شدن URLهای خود جلوگیری کنید. اگر نیاز دارید برخی از فایلها، دایرکتوریها یا حتی کل سایت خود را از جستجوی گوگل مسدود کنید، راهنمای ما در مورد روشهای جلوگیری از نمایش محتوا در نتایج جستجو را بررسی کنید. را بررسی کنید .
سایت خود را سازماندهی کنید
وقتی سایت خود را راهاندازی یا بازسازی میکنید، سازماندهی آن به روشی منطقی میتواند مفید باشد زیرا میتواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا بفهمند صفحات شما چگونه با بقیه سایتتان مرتبط هستند. با این حال، همه چیز را رها نکنید و همین الان شروع به سازماندهی مجدد سایت خود نکنید: اگرچه این پیشنهادات میتوانند در درازمدت مفید باشند (به خصوص اگر روی یک وبسایت بزرگتر کار میکنید)، موتورهای جستجو احتمالاً صفحات شما را همانطور که در حال حاضر هستند، صرف نظر از نحوه سازماندهی سایت شما، درک خواهند کرد.
از URL های توصیفی استفاده کنید
بخشهایی از URL میتوانند در نتایج جستجو به صورت breadcrumbs نمایش داده شوند، بنابراین کاربران میتوانند از URLها برای درک اینکه آیا نتیجه برای آنها مفید خواهد بود یا خیر، استفاده کنند.

گوگل به طور خودکار بر اساس کلمات موجود در URL، breadcrumbs را یاد میگیرد، اما اگر به دنبال یک چالش فنی هستید، میتوانید با دادههای ساختاریافته نیز بر آنها تأثیر بگذارید . سعی کنید کلماتی را در URL بگنجانید که ممکن است برای کاربران مفید باشد. به عنوان مثال:
https://www.example.com/pets/cats.html
یک URL که فقط شامل شناسههای تصادفی باشد، برای کاربران کمتر مفید است؛ برای مثال:
https://www.example.com/2/6772756D707920636174
صفحاتی که از نظر موضوعی مشابه هستند را در دایرکتوریها گروهبندی کنید
اگر بیش از چند هزار آدرس اینترنتی (URL) در سایت خود دارید، نحوه سازماندهی محتوای شما ممکن است بر نحوه خزیدن و فهرست بندی سایت شما توسط گوگل تأثیر بگذارد. به طور خاص، استفاده از دایرکتوریها (یا پوشهها) برای گروهبندی موضوعات مشابه میتواند به گوگل کمک کند تا بفهمد URL های موجود در دایرکتوریهای مختلف چند وقت یکبار تغییر میکنند.
برای مثال، URL های زیر را در نظر بگیرید:
https://www.example.com/policies/return-policy.html
https://www.example.com/promotions/new-promos.html
محتوای موجود در policies
دایرکتوری به ندرت تغییر میکند، با این حال محتوای موجود در دایرکتوری احتمالاً خیلی اوقات تغییر میکند. گوگل میتواند این اطلاعات را یاد بگیرد و دایرکتوریهای مختلف را با فرکانسهای مختلف بررسی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساختارهای سایتهای مناسب برای جستجو، راهنمای ما برای سایتهای تجارت الکترونیکpromotions
را بررسی کنید.، که در آنها ساختار URL خوب از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا معمولاً بزرگتر هستند.

کاهش محتوای تکراری
برخی وبسایتها محتوای یکسانی را تحت URLهای مختلف نشان میدهند که به آن محتوای تکراری میگویند . موتورهای جستجو یک URL واحد (URL متعارف) را انتخاب میکنند.برای هر محتوا، یک URL واحد (URL
داشتن محتوای تکراری در سایت شما نقض سیاستهای اسپم ما نیست، اما میتواند یک تجربه کاربری بد باشد و موتورهای جستجو ممکن است منابع خزنده را برای URLهایی که حتی به آنها اهمیتی نمیدهید، هدر دهند. اگر اهل ماجراجویی هستید، ارزشش را دارد که بفهمید آیا میتوانید یک نسخه متعارف برای صفحات خود مشخص کنید یا خیر. اما اگر خودتان URLهای خود را متعارف نکنید، گوگل سعی میکند به طور خودکار این کار را برای شما انجام دهد.
هنگام کار بر روی استانداردسازی، سعی کنید مطمئن شوید که هر بخش از محتوای سایت شما فقط از طریق یک URL مجزا قابل دسترسی است؛ داشتن دو صفحه که حاوی اطلاعات یکسانی در مورد تبلیغات شما هستند، میتواند یک تجربه کاربری گیجکننده باشد (برای مثال، افراد ممکن است از خود بپرسند کدام صفحه درست است و آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد).
اگر چندین صفحه دارید که اطلاعات یکسانی دارند، سعی کنید از URL های غیر ترجیحی به URL ای که به بهترین شکل آن اطلاعات را نشان میدهد، ریدایرکتrel="canonical"
link
ایجاد کنید. اگر نمیتوانید ریدایرکت کنید، به جای آن از عنصر ریدایرکت استفاده کنید. اما باز هم، زیاد نگران این موضوع نباشید؛ موتورهای جستجو معمولاً میتوانند این کار را برای شما انجام دهند و اغلب اوقات خودشان این کار را انجام میدهند.
سایت خود را جالب و مفید کنید
ایجاد محتوایی که افراد آن را جذاب و مفید بدانند، احتمالاً بیش از هر پیشنهاد دیگری در این راهنما، بر حضور وبسایت شما در نتایج جستجو تأثیر خواهد گذاشت. اگرچه «محتوای جذاب و مفید» میتواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، اما محتوایی مانند این عموماً ویژگیهای مشترکی دارد، مانند:
- متن به راحتی خوانده میشود و به خوبی سازماندهی شده است : محتوا را به طور طبیعی بنویسید و مطمئن شوید که محتوا به خوبی نوشته شده، به راحتی قابل فهم است و عاری از اشتباهات املایی و دستوری است. محتوای طولانی را به پاراگرافها و بخشها تقسیم کنید و سرفصلهایی را برای کمک به کاربران در پیمایش صفحات خود ارائه دهید.
- محتوا منحصر به فرد است : وقتی محتوای جدیدی مینویسید، محتوای دیگران را به طور جزئی یا کلی کپی نکنید: خودتان بر اساس آنچه در مورد موضوع میدانید، محتوا را ایجاد کنید. فقط آنچه را که دیگران قبلاً منتشر کردهاند، تکرار نکنید.
- محتوا بهروز است : محتوای منتشر شده قبلی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را بهروزرسانی کنید، یا حتی اگر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف کنید.
- محتوا مفید، قابل اعتماد و در اولویت قرار دادن افراد است : مطمئن شوید محتوایی مینویسید که خوانندگان شما آن را مفید و قابل اعتماد بدانند. به عنوان مثال، ارائه منابع تخصصی یا باتجربه میتواند به افراد کمک کند تا تخصص مقالات شما را درک کنند.
انتظار عبارات جستجوی خوانندگان خود را داشته باشید
به کلماتی فکر کنید که یک کاربر ممکن است برای یافتن بخشی از محتوای شما جستجو کند. کاربرانی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند، ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در جستجوی خود نسبت به کسی که در مورد موضوع تازهکار است، استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی از کاربران ممکن است “charcuterie” را جستجو کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است “cheese board” را جستجو کنند. پیشبینی این تفاوتها در رفتار جستجو و نوشتن با در نظر گرفتن خوانندگان میتواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد.
با این حال، اگر نمیتوانید تمام روشهای مختلف جستجوی محتوای خود را پیشبینی کنید، نگران نباشید. سیستمهای تطبیق زبان گوگل پیچیده هستند و میتوانند ارتباط صفحه شما با بسیاری از جستجوها را درک کنند، حتی اگر شما به صراحت از اصطلاحات دقیق در آنها استفاده نکنید.
از تبلیغات مزاحم پرهیز کنید
اگرچه تبلیغات بخشی از اینترنت هستند و قرار است توسط کاربران دیده شوند، اما اجازه ندهید که بیش از حد حواسپرت شوند یا مانع از خواندن محتوای شما توسط کاربران شوند. به عنوان مثال، تبلیغات یا صفحات بینابینی (صفحاتی که قبل یا بعد از محتوای مورد انتظار شما نمایش داده میشوند) که استفاده از وبسایت را دشوار میکنند.
پیوند به منابع مرتبط
لینکها راهی عالی برای اتصال کاربران و موتورهای جستجو به سایر بخشهای سایت شما یا صفحات مرتبط در سایتهای دیگر هستند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق صفحات جدیدی که گوگل هر روز پیدا میکند از طریق لینکها هستند، و این باعث میشود لینکها به منبعی حیاتی تبدیل شوند که باید برای کمک به کشف صفحات شما توسط گوگل و نمایش بالقوه آنها در نتایج جستجو در نظر بگیرید. علاوه بر این، لینکها میتوانند با اتصال کاربران (و گوگل) به منبع دیگری که آنچه را که در مورد آن مینویسید تأیید میکند، ارزش افزوده ایجاد کنند.

متن لینک خوب بنویسید
متن لینک (که به عنوان متن لنگر نیز شناخته میشود ) بخش متنی یک لینک است که میتوانید ببینید. این متن به کاربران و گوگل اطلاعاتی در مورد صفحهای که به آن لینک میدهید میدهد. با متن لنگر مناسب ، کاربران و موتورهای جستجو میتوانند قبل از بازدید، به راحتی بفهمند صفحات لینک شده شما حاوی چه محتوایی هستند.
وقتی نیاز دارید، لینک دهید
لینکها میتوانند زمینه بیشتری در مورد یک موضوع، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو، فراهم کنند که میتواند به نشان دادن دانش شما در مورد یک موضوع کمک کند. با این حال، وقتی به صفحاتی خارج از کنترل خود، مثلاً محتوای سایتهای دیگر، لینک میدهید، مطمئن شوید که به منبعی که به آن لینک میدهید اعتماد دارید. اگر نمیتوانید به محتوا اعتماد کنید و همچنان میخواهید به آنها لینک دهید، یک nofollow
یادداشت یا توضیح مشابه به لینک اضافه کنید تا از مرتبط کردن سایت شما با سایتی که به آن لینک میدهید توسط موتورهای جستجو جلوگیری شود. این کار به جلوگیری از پیامدهای منفی احتمالی در رتبهبندی شما در جستجوی گوگل کمک میکند.
اگر محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند پستهای انجمن یا نظرات را در سایت خود میپذیرید، مطمئن شوید که هر لینکی که توسط کاربران ارسال میشود، دارای یک nofollow
یا چند حاشیهنویسی مشابه است که به طور خودکار توسط CMS شما اضافه میشود. از آنجایی که در این مورد شما محتوا را ایجاد نمیکنید، احتمالاً نمیخواهید سایت شما کورکورانه با سایتهایی که کاربران به آنها لینک میدهند مرتبط باشد. این همچنین میتواند به جلوگیری از سوءاستفاده اسپمرها از وبسایت شما کمک کند.

بر نحوه نمایش سایت شما در جستجوی گوگل تأثیر بگذارید
یک صفحه نتایج جستجوی گوگل معمولاً از چند عنصر بصری مختلف تشکیل شده است که میتوانید روی آنها تأثیر بگذارید تا به کاربران کمک کنید تصمیم بگیرند که آیا باید از طریق آن نتایج جستجو از سایت شما بازدید کنند یا خیر. در این بخش، ما روی لینک عنوان و قطعه کد تمرکز میکنیم زیرا اینها عناصر بصری مهمتری هستند.
روی لینکهای عنوان خود تأثیر بگذارید

لینک عنوان ، بخش تیتر نتیجه جستجو است و میتواند به افراد کمک کند تا تصمیم بگیرند روی کدام نتیجه جستجو کلیک کنند. گوگل از چند منبع برای تولید این لینک عنوان استفاده میکند، از جمله کلمات داخل <title>
عنصر (که متن عنوان نیز نامیده میشود) و سایر عناوین موجود در صفحه. این متن عنوان همچنین میتواند برای عنوانی که در مرورگرها و بوکمارکها نشان داده میشود، استفاده شود.
شما میتوانید با نوشتن عناوین خوب، روی لینکهای عنوان در جستجو تأثیر بگذارید: یک عنوان خوب مختص صفحه، واضح و مختصر است و محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف میکند. به عنوان مثال، عنوان شما میتواند شامل نام وبسایت یا کسب و کار شما، سایر اطلاعات مهم مانند موقعیت فیزیکی کسب و کار و شاید اطلاعاتی در مورد آنچه صفحه خاص برای کاربران ارائه میدهد، باشد. مستندات ما در مورد لینکهای عنوان، نکات بیشتری در مورد نحوه ایجاد عناوین خوب و نحوه تأثیرگذاری بر لینکهای عنوان نتایج جستجوی سایت شما دارد.
کنترل قطعه کدهایتان
زیر لینک عنوان، یک نتیجه جستجو معمولاً توضیحی از صفحه هدف دارد تا به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند که آیا باید روی نتیجه جستجو کلیک کنند یا خیر. به این قطعه متن گفته میشود .
این قطعه کد از محتوای واقعی صفحهای که نتیجه جستجو به آن لینک میدهد، گرفته میشود، بنابراین شما کنترل کاملی بر کلماتی که میتوانند برای تولید قطعه کد استفاده شوند، دارید. گاهی اوقات، قطعه کد ممکن است از محتوای برچسب توضیحات متا گرفته شود، که معمولاً خلاصهای مختصر و یک یا دو جملهای از صفحه است. یک توضیحات متای خوب، کوتاه، منحصر به یک صفحه خاص و شامل مرتبطترین نکات صفحه است. برای الهام بیشتر، نکات ما را برای نوشتن توضیحات متای خوب بررسی کنید .

تصاویر را به سایت خود اضافه کنید و آنها را بهینه کنید
بسیاری از افراد به صورت بصری جستجو میکنند و تصاویر میتوانند اولین باری باشند که وبسایت شما را پیدا میکنند. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ دستور پخت غذا دارید، افراد ممکن است با جستجوی “دستور پخت تارت میوه” و مرور عکسهای انواع تارت میوه، محتوای شما را پیدا کنند.
همانطور که تصاویر را به سایت خود اضافه میکنید، مطمئن شوید که افراد و موتورهای جستجو میتوانند آنها را پیدا کرده و درک کنند.
تصاویر با کیفیت بالا را در نزدیکی متن مربوطه اضافه کنید
وقتی از تصاویر با کیفیت بالا استفاده میکنید، به کاربران زمینه و جزئیات کافی میدهید تا تصمیم بگیرند کدام تصویر با آنچه به دنبالش هستند مطابقت بیشتری دارد. به عنوان مثال، اگر افراد به دنبال “گل مینا” هستند و در نتایج جستجو با گل ادلوایس مواجه میشوند، یک تصویر با کیفیت بالاتر به آنها کمک میکند تا نوع گل را تشخیص دهند.
از تصاویری استفاده کنید که واضح و شفاف باشند و آنها را در نزدیکی متنی قرار دهید که به تصویر مرتبط باشد. متنی که در نزدیکی تصاویر قرار دارد میتواند به گوگل کمک کند تا بهتر بفهمد تصویر در مورد چیست و در متن صفحه شما چه معنایی دارد.
برای مثال، اگر صفحه در حال بررسی فروشگاههای کاموا در لندن است، منطقی است که یکی از عکسهای فروشگاه کاموا را در بخشی که جزئیات مکان، توضیحات و اطلاعات نقد و بررسی آن فروشگاه کاموا را شرح میدهد، جاسازی کنید. این به گوگل و کاربران کمک میکند تا تصویر را با متنی مرتبط کنند که زمینه بیشتری از موضوع صفحه ارائه میدهد.
متن جایگزین توصیفی را به تصویر اضافه کنید
متن جایگزین (Alt text) یک متن کوتاه اما توصیفی است که رابطه بین تصویر و محتوای شما را توضیح میدهد. این متن به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند تصویر شما در مورد چیست و زمینه ارتباط تصویر با صفحه شما چیست، بنابراین نوشتن متن جایگزین خوب بسیار مهم است. میتوانید این متن را با alt
ویژگی img
عنصر به HTML خود اضافه کنید، یا CMS شما ممکن است راهی آسان برای مشخص کردن توضیح برای یک تصویر هنگام آپلود آن در سایت خود داشته باشد. درباره نحوه نوشتن متن جایگزین خوب و نحوه اضافه کردن آن به تصاویر خود بیشتر بدانید.
ویدیوهای خود را بهینه کنید
اگر وبسایت شما شامل صفحاتی است که عمدتاً مربوط به ویدیوهای شخصی هستند، افراد ممکن است بتوانند سایت شما را از طریق نتایج ویدیویی در جستجوی گوگل نیز پیدا کنند. بسیاری از بهترین شیوهها برای تصاویر و متن در مورد ویدیوها نیز صدق میکند:
- محتوای ویدیویی با کیفیت بالا ایجاد کنید و ویدیو را در یک صفحه مستقل، نزدیک متنی که به آن ویدیو مربوط است، جاسازی کنید.
- متن توصیفی را در قسمتهای عنوان و توضیحات یک ویدیو بنویسید (عنوان یک ویدیو هنوز یک عنوان است، بنابراین میتوانید بهترین شیوههای نوشتن عنوان را در اینجا نیز به کار ببرید).
اگر سایت شما به طور خاص بر ویدیو متمرکز است، پس به خواندن ادامه دهید تا در مورد کارهای بیشتری که میتوانید برای بهینهسازی ویدیوهای خود برای موتورهای جستجو انجام دهید، اطلاعات بیشتری کسب کنید .
وبسایت خود را تبلیغ کنید
تبلیغ مؤثر محتوای جدید شما منجر به کشف سریعتر آن توسط کسانی که به موضوع مشابه علاقهمند هستند و همچنین توسط موتورهای جستجو میشود. میتوانید این کار را از طرق مختلف انجام دهید:
- تبلیغات رسانههای اجتماعی
- مشارکت اجتماعی
- تبلیغات، چه آفلاین و چه آنلاین
- تبلیغات دهان به دهان و بسیاری از روشهای دیگر
یکی از موثرترین و ماندگارترین راهها، تبلیغات دهان به دهان است: یعنی افرادی که با سایت شما آشنا هستند، در مورد آن به دوستانشان میگویند که آنها نیز به نوبه خود از سایت شما بازدید میکنند. این کار میتواند زمانبر باشد و معمولاً ابتدا باید زمان و تلاش خود را در سایر شیوهها، مانند مشارکت در جامعه، سرمایهگذاری کنید. دوستان ما در Google for Creators منابع بسیار خوبی در مورد ایجاد و جذب مخاطبان شما دارند .
تلاش برای تبلیغ آفلاین شرکت یا سایت شما نیز میتواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر سایت تجاری دارید، مطمئن شوید که آدرس اینترنتی آن در کارت ویزیت، سربرگ، پوستر و سایر مطالب شما ذکر شده است. با اجازه آنها، میتوانید خبرنامههای دورهای را نیز برای مخاطبان خود ارسال کنید و آنها را از محتوای جدید وبسایت خود مطلع کنید.
مانند هر چیز دیگری در زندگی، میتوانید در تبلیغ سایت خود زیادهروی کنید و در واقع به آن آسیب بزنید: ممکن است مردم از تبلیغات شما خسته شوند و موتورهای جستجو ممکن است برخی از این اقدامات را دستکاری نتایج جستجو تلقی کنند .
چیزهایی که معتقدیم نباید روی آنها تمرکز کنید
همزمان با تکامل سئو، ایدهها و شیوهها (و گاهی اوقات، تصورات غلط) مرتبط با آن نیز تکامل یافتهاند. آنچه در گذشته بهترین شیوه یا اولویت اصلی محسوب میشد، ممکن است به دلیل نحوه توسعه موتورهای جستجو (و اینترنت) در طول زمان، دیگر مرتبط یا مؤثر نباشد.
برای کمک به شما در تمرکز بر روی مواردی که در سئو واقعاً مهم هستند، برخی از رایجترین و برجستهترین موضوعاتی را که در اینترنت دیدهایم، جمعآوری کردهایم. به طور کلی، پیام ما در مورد این موضوعات این است که شما باید کاری را انجام دهید که برای حوزه کسب و کار شما بهترین است. ما در اینجا به چند نکته خاص خواهیم پرداخت:
کلمات کلیدی متا
- جستجوی گوگل از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمیکند .
زیردامنهها در مقابل زیردایرکتوریها
- از نقطه نظر تجاری، هر کاری که برای کسب و کار شما منطقی است را انجام دهید. برای مثال، اگر سایت بر اساس زیرشاخهها تقسیمبندی شود، مدیریت آن آسانتر خواهد بود، اما در مواقع دیگر، بسته به موضوع یا صنعت سایت شما، تقسیم موضوعات به زیردامنهها منطقی خواهد بود.
انباشتن کلمات کلیدی
- تکرار بیش از حد کلمات یکسان بارها و بارها (حتی به صورت متنوع) برای کاربران خسته کننده است و انباشت کلمات کلیدی خلاف سیاستهای اسپم گوگل است .
کلمات کلیدی در نام دامنه یا مسیر URL
هنگام انتخاب نام سایت خود، بهترین کار را برای کسب و کار خود انجام دهید. کاربران از این نام برای پیدا کردن شما استفاده میکنند، بنابراین توصیه میکنیم از بهترین شیوههای کلی بازاریابی پیروی کنید. از دیدگاه رتبهبندی، کلمات کلیدی موجود در نام دامنه (یا مسیر URL) به تنهایی هیچ تأثیری فراتر از نمایش در breadcrumbs ندارند .
و حالا که بحث نام دامنهها شد: TLD (نام دامنهای که به “.com” یا “.guru” ختم میشود) فقط در صورتی اهمیت دارد که کاربران یک کشور خاص را هدف قرار دهید، و حتی در آن صورت هم معمولاً سیگنال کماثری است. برای مثال، اگر سعی دارید پنیر هلندی را به افرادی که از سوئیس جستجو میکنند بفروشید، استفاده از نام دامنه .ch (هم از نظر تجاری و هم از نظر سئو ) منطقی است. در غیر این صورت، جستجوی گوگل اهمیتی نمیدهد که از کدام TLD استفاده میکنید (چه .com باشد، چه .org یا .asia).
رتبه صفحه
- اگرچه پیج رنک از لینکها استفاده میکند و یکی از الگوریتمهای اساسی گوگل است، اما جستجوی گوگل چیزی فراتر از لینکها است. ما سیگنالهای رتبهبندی زیادی داریم و پیج رنک تنها یکی از آنهاست.
«مجازات» محتوای تکراری
- اگر محتوایی دارید که از طریق چندین URL قابل دسترسی است، اشکالی ندارد؛ نگران آن نباشید. این روش ناکارآمد است، اما چیزی نیست که باعث جریمه دستی شود. با این حال، کپی کردن محتوای دیگران داستان متفاوتی است.
حداقل یا حداکثر طول محتوا
طول محتوا به تنهایی برای اهداف رتبهبندی مهم نیست (هیچ هدف جادویی برای تعداد کلمات، حداقل یا حداکثر وجود ندارد، اگرچه احتمالاً میخواهید حداقل یک کلمه داشته باشید). اگر کلمات را تغییر میدهید (به طور طبیعی بنویسید تا تکراری نباشد)، شانس بیشتری برای نمایش در جستجو دارید، صرفاً به این دلیل که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده میکنید.
تعداد و ترتیب عناوین
- تعداد و ترتیب عناوین
داشتن ترتیب معنایی برای سرتیترها برای صفحهخوانها فوقالعاده است، اما از دیدگاه جستجوی گوگل، اگر آنها را بدون ترتیب استفاده کنید، اهمیتی ندارد. وب به طور کلی HTML معتبری ندارد، بنابراین جستجوی گوگل به ندرت میتواند به معانی معنایی پنهان در مشخصات HTML متکی باشد.
همچنین هیچ تعداد ایدهآل و جادویی برای تعداد عناوینی که یک صفحه باید داشته باشد وجود ندارد. با این حال، اگر فکر میکنید که تعداد آنها زیاد است، احتمالاً همینطور است.
مراحل بعدی
- شروع کار با کنسول جستجو : راهاندازی یک حساب کاربری کنسول جستجو به شما کمک میکند تا عملکرد وبسایت خود را در جستجوی گوگل رصد و بهینهسازی کنید. یاد بگیرید که چگونه حساب خود را راهاندازی کنید و ابتدا چه گزارشهایی را بررسی کنید .
- سئوی وبسایت خود را در طول زمان حفظ کنید : درباره مدیریت حضور سایت خود در درازمدت ، از جمله وظایف و سناریوهای عمیقتر سئو، مانند آمادهسازی برای جابجایی سایت یا مدیریت یک سایت چندزبانه، بیشتر بیاموزید.
- بهبود ظاهر سایت شما در نتایج جستجوی گوگل : دادههای ساختاریافته معتبر در صفحات شما، صفحات شما را واجد شرایط بسیاری از ویژگیهای خاص در نتایج جستجوی گوگل، از جمله ستارههای نقد و بررسی، چرخ فلکها و موارد دیگر میکند. گالری انواع نتایج جستجو را که صفحه شما میتواند واجد شرایط آنها باشد، بررسی کنید.