گوگل به طور خودکار به دنبال سایتهایی برای اضافه کردن به فهرست خود میگردد؛ شما معمولاً نیازی به انجام کاری جز ارسال سایت خود به وب ندارید. با این حال، گاهی اوقات سایتها از قلم میافتند. بررسی کنید که آیا سایت شما در گوگل وجود دارد یا خیر و یاد بگیرید که چگونه محتوای خود را در جستجوی گوگل بیشتر نمایان کنید.
چک لیست اولیه برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل
در اینجا چند سوال اساسی وجود دارد که باید هنگام شروع کار در مورد وبسایت خود از خود بپرسید. میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد شروع کار را در راهنمای شروع سئو بیابید .
آیا وبسایت شما در گوگل نمایش داده میشود؟
برای اینکه ببینید صفحات شما از قبل ایندکس شدهاند یا خیر ، سایت خود را با عبارتی مانند این در جستجوی گوگل جستجو کنید. به جای “example.com” عبارت سایت خودتان را بنویسید.
اگرچه گوگل میلیاردها صفحه را بررسی میکند، اما اجتنابناپذیر است که برخی از سایتها از قلم بیفتند. وقتی خزندههای ما سایتی را از دست میدهند، اغلب به یکی از دلایل زیر است:
- سایت شما توسط سایتهای دیگر در وب لینک نشده است. ببینید آیا میتوانید کاری کنید که سایتهای دیگر به سایت شما لینک بدهند (اما لطفاً برای لینک دادن به سایت خود به آنها پولی پرداخت نکنید؛ این کار میتواند نقض سیاستهای اسپم گوگل تلقی شود ).
- شما به تازگی یک سایت جدید راهاندازی کردهاید و گوگل هنوز وقت نکرده است که آن را بررسی کند . ممکن است چند هفته طول بکشد تا گوگل متوجه یک سایت جدید یا هرگونه تغییری در سایت فعلی شما شود.
- طراحی سایت، خزش مؤثر محتوای آن را برای گوگل دشوار میکند. اگر سایت شما به جای HTML بر اساس فناوری تخصصی دیگری ساخته شده باشد، ممکن است گوگل در خزش صحیح آن مشکل داشته باشد. به یاد داشته باشید که در سایت خود از متن استفاده کنید، نه فقط تصاویر یا ویدیو.
- گوگل هنگام تلاش برای خزیدن در سایت شما خطایی دریافت کرد. رایجترین دلایل این خطا این است که شما یک صفحه ورود به سیستم برای سایت خود دارید یا اینکه سایت شما به دلایلی گوگل را مسدود کرده است. مطمئن شوید که میتوانید در یک پنجره ناشناس به سایت خود دسترسی پیدا کنید .
- گوگل این نکته را از قلم انداخت: اگرچه گوگل میلیاردها صفحه را بررسی میکند، اما اجتنابناپذیر است که ما چند سایت، به خصوص سایتهای کوچک را از دست بدهیم. مدتی صبر کنید و سعی کنید از سایتهای دیگر لینک بگیرید.
اگر اهل ماجراجویی هستید، میتوانید سایت خود را به کنسول جستجو اضافه کنید تا ببینید آیا خطایی وجود دارد که ممکن است مانع از درک سایت شما توسط گوگل شود یا خیر. همچنین میتوانید مهمترین URLهای خود را برای ما ارسال کنید تا به ما اطلاع دهید که باید آنها را بررسی و فهرستبندی کنیم.
برای اطمینان از اینکه دستورالعملهای سایت برای نمایش در گوگل را رعایت میکنید، از اصول اولیه جستجوی گوگل پیروی کنید .
آیا محتوای باکیفیتی را به کاربران ارائه میدهید؟
اولویت شماره یک شما این است که مطمئن شوید کاربرانتان بهترین تجربه ممکن را در سایت شما دارند. به این فکر کنید که چه چیزی سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب میکند. برای کمک به ارزیابی محتوای خود، از خودتان سوالات خودارزیابی را در راهنمای ما برای ایجاد محتوایی که مفید، قابل اعتماد و کاربرپسند باشد، بپرسید . برای اطمینان از اینکه وبسایت خود را با استفاده از شیوههای سازگار با گوگل مدیریت میکنید، اصول اولیه جستجو را مطالعه کنید .
آیا کسب و کار محلی شما در گوگل نمایش داده میشود؟
نمایه تجاری شما به شما امکان میدهد نحوه نمایش اطلاعات کسب و کارتان را در گوگل، از جمله جستجو و نقشهها، مدیریت کنید. ثبت نمایه تجاری خود را در نظر بگیرید .
آیا محتوای شما در همه دستگاهها سریع و آسان قابل دسترسی است؟
اکنون بیشتر جستجوها از طریق دستگاههای تلفن همراه انجام میشود؛ مطمئن شوید که محتوای شما برای بارگذاری سریع و نمایش صحیح در تمام اندازههای صفحه نمایش بهینه شده است. میتوانید از ابزارهایی مانند Lighthouse برای آزمایش سازگاری صفحه خود با موبایل استفاده کنید.
آیا وبسایت شما امن است؟
کاربران مدرن انتظار یک تجربه آنلاین امن را دارند. اتصال وبسایت خود را با HTTPS ایمن کنید .
آیا به کمک اضافی نیاز دارید؟
سئوکاران (بهینهسازان موتور جستجو) متخصصانی هستند که میتوانند به شما در بهبود وبسایتتان و افزایش دیده شدن در موتورهای جستجو کمک کنند. درباره اینکه چرا و چگونه یک سئوکار استخدام کنید، بیشتر بدانید .
آیا محتوای شما در مورد یک موضوع تخصصی است؟
بسته به اینکه محتوای شما در مورد چیست، روشهای بیشتری برای قرار دادن آن محتوا در گوگل وجود دارد. جدول زیر شامل پیوندهایی به راههای مختلفی است که گوگل برای مرتبط کردن محتوای شما با یک کسب و کار یا شخص در گوگل ارائه میدهد.